چرا باید برای انتشار مجله‌ الکترونیکی از وبلاگ استفاده کرد؟

امروزه وبلاگ‌ها از پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی الکترونیکی هستند. وبلاگ درحقیقت واسطه‌ای برای انتقال پیام است. در این مقاله به این موضوع اشاره می کنیم که چرا باید برای نوشتن مقالات خود از وبلاگ استفاده کنیم.
۱- پیش‌فرض وبلاگ بر مبنای صفحات وب است، بنابراین شما می‌توانید هر زمان و در هرکجا مقالات جدید را در معرض دید عموم گذاشته یا آن‌ها را به‌روز کنید. وبلاگ، ابزاری پویا است که می‌توان در یک چشم به هم زدن مطالب آن را به‌روز کرد.

۲- افراد می‌توانند مشترک RSS شما شوند و به این ترتیب مطالب مستقیما به Desktop آنها منتقل خواهد‌ شد. سیستم تحویل مقالات به‌گونه‌ای است که هرزنامه‌ها را ندید می‌گیرد و خوانندگان دقیقا مطلب دلخواه خود را دریافت خواهند کرد.

۳- طراحی مجله‌ای الکترونیکی با ظاهر یک وب‌سایت هزینه‌ چندانی ندارد. چندین وب سایت وجود دارند که شما می ‌توانید در آن‌ها وبلاگ رایگان ایجاد کنید و بقیه‌ سایت‌ها هم قیمت‌های معقولی برای وبلاگ‌های بزرگ درنظر گرفته‌اند.

۴- می‌توانید لینک‌هایی برای تبلیغات و برنامه‌های مکمل در ستون‌های دوطرف صفحه ایجاد کنید. بنابراین دیگر مجبور نیستید این لینک‌ها را در متن مجله قرار دهید.

۵- می ‌توانید یک فرم اشتراک درست کرده، به‌محض اضافه کردن یک مطلب جدید، ایمیل‌هایی به مشترکان بفرستید.

۶- وبلاگ‌ها ازطریق لینک به‌هم مرتبطند و به‌این‌ترتیب شما می‌توانید یک سیستم بازاریابی ویروسی ایجاد کرده، رتبه‌ خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. موتورهای جستجو به محتوا و متن‌های تازه با قدرت تمرکز بالا (کلمات کلیدی غنی) علاقه‌مند هستند.

۷- همچنین می ‌توانید با فیلتر گذاری، مطالب وبلاگ خود را به مجله‌ای حرفه‌ای و مطمئن تبدیل کنید. (از طریق این فیلترگذاری مشترکین، وب‌سایت‌های گوناگون را بی ‌دلیل بازدید نمی‌کنند.)

۸- با وبلاگ، شما یک نمونه‌ آرشیوی از تمام مقالات خود دارید. وقتی یک مقاله را در معرض دید افراد می ‌گذارید، یک صفحه‌ جدید و یک لینک دایمی به وجود می ‌آید. افراد می ‌توانند این لینک را با یکدیگر تقسیم کنند. همچنین این لینک مستقیما به مقاله‌ ارجاعی فرستاده می ‌شود.

۹- خوانندگان وبلاگ شما می ‌توانند درباره‌ مقالات شما اظهار نظر کنند. این امر اعتماد و ارتباط بین شما و مشترکین را افزایش می‌دهد. همچنین دیدگاه‌های افراد به غنای محتویات سایت شما افزوده، باز هم رتبه‌ شما را نزد موتور‌های جستجو بالا می ‌برد.

۱۰- کلام آخر این‌که: با استفاده از وبلاگ بازدید‌کنندگان بیشتری را جذب می ‌کنید که این افراد، مشترکان فردا و سرانجام، مشتریان آینده خواهند بود.
برای ناشر یک مجله‌ الکترونیکی، وبلاگ انتقال مطالب مجله را به نحو قابل توجهی افزایش می ‌دهد. مانند همه‌ وب‌سایت‌ها برای وبلاگ خود تبلیغ کرده، مردم را ترغیب کنید سایت شما را در RSS خود اضافه کنند. حتی می ‌توانید از طریق یک فرم اشتراک آن را به روز کنید. من همیشه یک فرم اشتراک در سایتم می ‌گذارم و آن‌را مطابق میل مشتریان به روز می ‌کنم.

برای افزایش ترافیک، نیاز دارید در موتورهای جستجو و دایرکتوری ‌ها عضو شوید. اگر در حال حاضر صاحب یک پایگاه داده‌ مشترکین مجله الکترونیکی (خبرنامه الکترونیکی) هستید، به شما توصیه می‌کنم همه مطالب رادر وب‌لاگ به نمایش بگذارید.

با استفاده از وبلاگ، بازاریابی به شکل محاوره‌ای و به وسیله لینک صورت می‌پذیرد. اعلان‌ها را نیز می‌توان در وب‌لاگ قرار داد. به نظر من وبلاگ و پایگاه داده‌های مجلات الکترونیکی(مشترکین خبرنامه های الکترونیکی) پدیده‌های اعجاب‌انگیزی هستند… این دو عامل با همکاری یکدیگر زیبایی بصری سایت شما را بالا می ‌برند، به این ترتیب مردم اطلاعات مورد نظر را دریافت کرده، ارتباطات جدید را پایه‌گذاری می‌کنند.

ناشر:eMarketingway.ir

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.