نام اختصاصی یا Domain چیست؟

 

  • نام اختصاصی یا Domain چیست؟

 

  • روند ثبت یک Domain چیست؟

 

  • چگونه میتوانم متوجه شوم که Domain مورد نظر من در دسترس است یا خیر؟

 

  • پسوند های مختلف با یکدیگر چه فرقی داردن؟

 

  • Contact Information در ثبت Domain به چه معنی است؟

 

  • BIZ. چیست؟

 

  • آیا ثبت نام با پسوند BIZ. دارای محدودیتی است

 

  • چه نکاتی را باید در ثبت Domain مورد توجه قرار داد؟

 

  • انتقال Domain یا Domain Transfer به چه معناست؟

 

 

نام اختصاصی یا Domain چیست؟ postbulletsدر اینترنت، هر سایت، نامی منحصر به فرد دارد که باید این نام را به ثبت برساند. مثلا شرکت کامپیوتری مایکروسافت، سایت خود را در آدرس انحصاری خود با نامwww.Microsoft.comقرار داده است.   

نام اختصاصی یا Domain چیست؟ postbulletsپس از مطمئن شدن از اینکه Domain شما در دسترس است، یعنی شخص دیگری زودتر از شما آن را ثبت نکرده است، مبلغ ۹۰,۰۰۰ ریال به حساب شرکت واریز نمایید تا در اسرع وقت نام مورد نظر شما ثبت گردد.(بانک تجارت، شعبه شهید بهشتیزاهدان، کد۲۵۵۰، شماره حساب ۷۷۳۶۱، بنام شرکتتوسعه و گسترش فناوری اطلاعات)   

نام اختصاصی یا Domain چیست؟ postbulletsبرای اینکه متوجه شوید که چه Domain هایی در دسترس است، به سایتtagfa.comمراجعه کنید، و نام مورد نظر خود را در قسمت Domain Search تایپ نمایید و بر روی جستجو Click نمایید. آگر بر روی Domain هایی که ثبت شده اند Click نمایید، میتوانید متوجه شوید که چه کسی و در چه تاریخی، Domain را ثبت کرده.   

نام اختصاصی یا Domain چیست؟ postbulletsپسوند نشاندهنده زمینه کاری و محدوده فعالیت سایت یا صاحب آن Domain می باشد .
COM. ( به معنی Commercial ) این پسوند جزء متداولترین پسوندها می باشد و نشاندهنده این است که سایت ، مربوط به یک شرکت تجاری بین المللی است. امروزه این پسوند به قدری متداول می باشد که اکثر مردم تصورشان این است که تنها این پسوند وجود دارد و می بایست از طریق این پسوند Domain خود را ثبت کنند.
.NET ( به معنی Network ) و نشاندهنده شرکتهایی می باشد که در زمینه خدمات دهی سرویسهای اینترنت یا ISP فعالیت می کنند.
.ORG (به معنی Organization ) و نشاندهنده سازمانهای غیر دولتی می باشد.   

نام اختصاصی یا Domain چیست؟ postbulletsهنگام ثبت Domain از شما خواسته میشود تا مشخصات صاحب Domain، مدیر Domain، مدیر فنی Domain، و مشخصات پرداخت کننده پول را وارد کنید. این مشخصات توسط همه قابل مشاهده است. بنابر این دقت در وارد کردن انها ضروری است. چرا که از این طریق افراد میتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.   

نام اختصاصی یا Domain چیست؟ postbullets.BIZ اولین محیط پایه اینترنتی است که مخصوص و منحصر به مجموعه های تجاری می باشد. و از مدتها پیش از دیگر نامهایDomain قول آن داده شده بود. اضافه شدن آن مشروط به کارهای تجاری برای بالا بردن حضور آن روی وب بود، هدف .BIZ در دسترس دادن خدمات برای آسانتر کردن بهره وری تجارت در اینترنت است. به زبان ساده ، .BIZ یعنی تجارت (Business)

نام اختصاصی یا Domain چیست؟ postbullets بله. پسوند .BIZ را فقط کسانی می توانند استفاده کنند که ” واجد شرایط کار تجاری یا استفاده کننده تجاری ” باشند. فردی که واجد شرایط کار اقتصادی باشد از یکی از روشهای زیر پیروی می کند:

الف- برای مبادله کالا، خوب، خدمات، ویا مواردی از هرکدام.
ب- در مسیرهای معمولی تجارت یا کسب و کار، یا
ج- برای آسان کردن مبادله تجاری خوب، خدمات، اطلاعات، یا مواردی از هرکدام از آنها، یا، در کارهای معمولی کسب و کار و تجارت.
برای مثال ، نباید به قصدی غیر از ” شرایط تجاری یا استفاده تجاری” از نام یک Domain استفاده کرد:

الف- استفاده یا قصد استفاده از نام Domain منحصرا برای نام یک فرد، هدفهای غیر تجاری.

ب- استفاده یا قصد استفاده از نام Domain منحصرا برای بیان هدفهای غیرتجاری، بعنوان مثال ریجیستر کردن نام abcsucks.biz منحصرنقد ادبی یا به شکل دیگر بیان یک نظریه روی محصولات یا خدمات برای شرکت ABC ، با هدفهایی غیر از تجارت و کسب و کار .(نقل از سایتwww.Host4u.biz)      

نام اختصاصی یا Domain چیست؟ postbulletsاولین نکته: اسمی که انتخاب میشودباید دارای شرایط زیر باشد:

۱: تا حد ممکن کوتاه باشد.
۲: متناسب با نوع فعالیت سایت باشد
۳: از حروف جدا کننده (-)تا حد امکان استفاده نشود.
۴: تایپ آن برای بیننده راحت باشد.

دومین نکته: Domain حتما به نام خودتان ثبت شود و اطلاعات Domain مانند: Email، آدرس، تلفن، و فکس، به نام خودتان یا شرکتتان باشد. زیرا این اطلاعات را براحتی می توان از طریق سایتهای ثبت کننده Domain استخراج کرد و در صورتی که اطلاعات مربوط به دیگری باشد، صاحب Domain شما شناخته نمی شوید.

سومین نکته: به هیچ عنوان نام خود را در سایتهایی که مجانی Domain ثبت می کنند، ثبت نکنید.   

نام اختصاصی یا Domain چیست؟ postbulletsاگر Domain خود را در سایتی ثبت کرده باشید و قصد داشته باشید که آن را به سایت دیگری انتقال دهید به این عمل Domain Transfer می گویند. بعضی از سایتهای ثبت Domain برای این کار هزینه ای حدود ۸ الی ۱۵ دلار دریافت می کنند. شرایط انتقال Domain به شرح زیر است:

۱: زمان اتمام قرار داد Domain باید بیشتر از ۲ ماه باشد.
۲: به هنگام در خواست Transfer از سایت جدید(سایتی که میخواهیم Domain به آن انتقال پیدا کند) سایت قدیم(سایتی که Domain در آن ثبت شده) از صاحب Domain، به وسیله Email اجازه میگیرد و در صورت قبول اقدام به انتقال میکند.
۳: در هنگام عمل انتقال سایت شما Down نمی شود.
۴: سایت شما از هنگامی که به سایت جدید منتقل می شود به مدت ۱ سال تمدید میگردد.  

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.