معیار شما برای انتخاب میزبان سایت، قیمت ارزان است؟

هرگز بر اساس قیمت، میزبان خود را انتخاب نکنید. سه دلیل زیر نشان خواهد داد که چرا قیمت معیار مناسبی برای انتخاب میزبان نیست. پیشنهاد قیمت برخی از شرکتهای میزبانی سایت ممکن است شما را وسوسه کند. حتی آنها برای تبلیغ خود ممکن است وانمود کنند که امکانات و سرویسهای عجیبی به شما ارائه خواهند کرد.
اما اگر دقت کنید، امکانات زیادی را به خاطر ذخیره مبلغ اندکی از دست خواهید داد. تصور کنید که در راه اندازی یک سایت بزرگ صرفه جویی ۵$یا حتی ۱۵$ مبلغ زیادی نخواهد بود. اما انتخاب نادرست میزبان سایت می تواند باعث سقوط تجارت شما شود. به ۳ علت زیر در هنگام انتخاب میزبان نباید فقط به قیمت توجه کرد.

۱. قابلیت استفاده
زمان اعتراف فرا رسیده است: من اولین میزبان سایت خود را بر اساس قیمت ارزان انتخاب کردم. صفحه کنترل سایت که در اختیار من بود به آسانی قابل استفاده نبود و معمولا برای ورود به آن دچار سردرگمی می شدم.
اما میزبان دوم خود را بر اساس کارایی و قابلیتهای آن انتخاب کردم و اکنون یکی از طرفداران آن هستم. زیرا به راحتی می توانم آدرس های پست الکترونیک سایت خود را مدیریت کنم. ترافیک سایت خود را کنترل کنم و فایل های html سایت خود را روی سرور تغییر دهم. در حالی که در سرور میزبان قبلی حتی نمی توانستم فایلهای سایت خود را پیدا کنم.

۲. سرویس دهی
گمان می کردم که میزبان دوم سرویسهای خوبی ارائه می کند. آنها به نامه های الکترونیکی من پاسخ می دادند. تا روزی که فردی شکایتی بر علیه من تنظیم کرد و آنها دیگر به نامه ها جواب ندادند و حتی حاضر نشدند با من صحبت کنند. در حالی که میزبان بعدی من سریعاً به شکایت پاسخ داد، آنها نسخه ای از آنرا در اختیار من گذاشت تا بتوانم با آن مقابله کنم. پول بیشتری برای میزبانی خرج می کنم اما سرویس شخصی آنها به این قیمت می ارزد.

۳. قابلیت اعتماد
بعد از آن شکایت« سایت من برای ۴ روز از کار افتاد. دلایل دیگری نیز برای ظاهر نشدن سایت وجود دارد.
میزبان شما چقدر قابل اعتماد است؟ آیا گزارشات درستی از وضعیت سایت به شما می دهد؟
اتفاقات کوچک ممکن است ضررهای بزرگی به شما وارد کند: مثلا عمل نکردن یک فرم که باعث از دست دادن مشتری خواهد شد. از همه بدتر اگر google زمانی که سایت شما کار نمی کند برای پیمایش آن سر برسد، مسلماً موتورهای جستجو مردم را به سایتهای غیر قابل اعتماد نخواهد فرستاد. پولی که شما می پردازید قابل مقایسه با از دست دادن فروش و مشتریان نیست.
برای یک صرفه جویی کوچک در انتخاب میزبان باید هزینه زیادی برای از دست دادن فروش و افزایش نگرانی و اضطراب بپردازید. میزبان سایت شما در واقع صاحب خانه شما در اینترنت محسوب می شود. پس باید به اندازه پیدا کردن محلی برای زندگی، برای انتخاب میزبان سایت خود وقت بگذارید. قیمت به تنهایی ملاک خوبی برای انتخاب نخواهد بود.

ناشر:eMarketingway.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.