نقش تبلیغات بنری در معروف کردن نام شرکت‌ها

تبلیغات بنری با وجود حجم کم‏، وسیله‌ای کارآمد برای تحقق اهداف چند منظوره اند‏، زیرا:
– بنرها در حقیقت بخشی از پیام‌های تبلیغاتی شرکت‌ها/وب‌سایت‌ها هستند.
– این شیوه‌ تبلیغ‏، اسم، نشانه (logo) و تولیدات شرکت‌ها را با روش های گوناگون و متنوعی به نمایش می ‌گذارد.
– بنرها، ابزاری برای افزایش میانگین کلیک‌ها به شمار می ‌آیند.
– با کم‌ترین جزئیات، مشتری را به کلیک ترغیب می ‌کنند.
– در صورت استفاده از برنامه‌های بازاریابی زنجیره ای، این روش کلیدی برای دنبال کردن مکانیزم این برنامه‌هاست.

برسی وضعیت بنرها با توجه به کاهش کلیک‌ها


در اوایل قرن، با کاهش تعداد کلیک‌‌ها از ۲-۳ درصد در دهه‌ی ۹۰،به ۰.۵ درصد این‌ تصور را بوجود آورد که عمر بنرها به پایان رسیده‌است. خوشبختانه، در آن زمان تحقیقاتی انجام شد که نشان می‌داد بنرها نقش مهمی در معروف کردن نام و نشان تجاری شرکت‌ها در اینترنت به عهده دارند. در واقع، علیرغم کاهش میانگین تعداد کلیک‌ها، معیار دیگری وجود دارد که بر مؤثر بودن بنرها تاکید دارد: روش های بازاریابی زنجیره ای. بدیهی است، روش های بازاریابی زنجیره ای تاکنون کمک‌های قابل توجهی به فروش از طریق شبکه‌ اینترنت کرده‌اند.
به این ترتیب، بنرها حتی با کاهش میانگین کلیک‌ها، هنوز در تبلیغات اینترنتی نقشی پررنگ داشته و حتی در سال‌های اخیر، با توجه به افزایش علاقه مردم به اینترنت، کارایی و نقش بیشتری در بازاریابی الکترونیکی پیدا کرده‌اند.
اگر تبیلغات بنری را با روش بازاریابی مستقیم از طریق پست مقایسه کنیم، در می‌یابیم که انتظار ما از تعداد پاسخ‌ها باید توام با واقع‌بینی باشد. آمارها نشان می دهد پاسخ های حاصله از بسته های پستی فرستاده شده بسیار اندک و حتی کمتر از ۰.۵ درصد است. بنابراین، چندان مایه تعجب نخواهد بود اگر میانگین تعداد کلیک‌ها در هر صد کلیک در مورد بنرها نیز در همین سطح باشد.
نکته ای که به ذهن متبادر می‌شود است که بنر‌ها هنوز هم به‌طور مستقیم نیازهای شغلی را برآورده می ‌کنند. این امر شاید به توانایی بنرها در تبلیغات مربوط به آرم شرکت‌ها و زنده نگه داشتن نامشرکت ها،محصولات و خدمات و همچنین یاد آوری مکرر نام آنها برمی ‌گردد.

نقش بنرها در معروف کردن نام شرکت‌ها چیست؟


پراستفاده‌ترین تبلیغات اینترنتی، بنرها هستند و استفاده از ابزارها و روش های نوین، علاوه بر افزایش تاثیر این روش تبلیغاتی، انقلابی در این نوع تبلیغ ایجاد کرده است. برای کسانی که از ابزارهای سنتی تبلیغ مانند تلویزیون، رادیو یا تبلیغات چاپی استفاده می‌کنند، تبلیغات بنری نقش به‌سزایی در افزایش قابلیت‌های تصویری علامت‌های تجاری دارند و همین‌طور میانگین تعدا کلیک‌ها را افزایش می ‌دهند.
مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، در شرایط یکسان تبلیغات online تاثیر به‌سزایی در افزایش معروفیت نام تجاری شرکت‌ها (تا ۶۰ درصد) دارند. هزینه‌ این نوع تبلیغات بسیار کمتر از تبلیغات عادی است.
بیاد داشته باشیم که بازاریاب‌ها باید برای افزایش بازدهی، از فن‌آوری نوین در ترکیب تبلیغات online و offline استفاده کنند. افرادی که ابزارهای تبلیغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی‌دانند، می‌توانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شرکت خود بیشترین استفاده کنند. کلید موفقیت افرادی که فعالیت‌هایشان ارتباط تنگاتنگی با شبکه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب‌سایت هایی است که به‌نحوی به موضوع تبلیغ آن‌ها مرتبط هستند.
پس از اینکه مشتریان، تبلیغات بنری یک شرکت را می ‌بینند، چه روی آن کلیک کنند و چه نکنند، این تبلیغ در معروف کردن نام شرکت با هزینه‌ای اندک نقش به‌سزایی دارد. امروزه بنرها را حدود ۴ تا ۸ هفته در سایت قرار می‌دهند، اما برای دستیابی به نتیجه بهتر، به زمان بیشتری نیاز است. تبلیغات آرم شرکت‌ها در اینترنت مانند موارد سنتی احتیاج به تلاشی بی وقفه دارد، اما در این مورد شما باید هر از چند گاهی مطالب را به‌روز کنید. در این صورت مطمئن باشید نام آرم تجاری مورد نظرتان را در ذهن‌ها ماندگار می‌کنید.
حجم، فضا و مکان قابلیت‌های ارتباط دوسویه و شیوه‌های بیان گفتاری و شنیداری تبلیغات بنری در صفحات وب رو به افزایش است. اگر قبل از اینکه سایر بازاریاب‌ها خبردار شده و فرصت‌ها را از چنگ شما در‌آورند، به کسب درآمد از این منبع اقدام کنید، خواهید دید که در مدتی کوتاه مزایای بسیاری به‌دست خواهید آورد و به سرعت معروف خواهید شد.

ناشر: eMarketingway.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.